Skip links

Stolpar på repeat

Tänk på den nästan meditativa känslan som repeterande lyktstolpar längs landsvägarna i Sverige kan ge. 
Det var så vi fann inspiration till Moramasts nya symbol och logotyp. Ordmärket i logotypen innehåller i sin tur skuggeffekter som lyfter fram Moramast vision: ”Vi sprider ljus i mörkret”. För att belysa Moramasts hantverkskunnande inom metall har vi använt olika grå- och silverskalor, vilket förstärks ytterligare när logotypen skärs ut i metall för skyltar, eller vid prägling på aluminiumstolparna – vilket var en viktig del av briefen.

PCG fick ett uppdrag av Moramast under våren 2020: ”Vi vill att ni tar fram en modernare logotyp för Moramast, som bättre speglar företaget idag och samtidigt tydliggör vad det är vi gör”, enligt briefen.
Moramast är ett svenskt industriföretag som tillverkar, säljer och marknadsför ett brett och anpassningsbart sortiment av belysningsstolpar och stolpar till spänninstallationer. Utmaningen att dessutom hålla kreativa workshops och möten på distans – vilket för övrigt gick utmärkt – spetsade till uppdraget ytterligare.

Case