Arriver
Arriver – Ett nytt varumärke för mjukvara inom trafiksäkerhet och självkörande fordon. Namnet och varumärket Arriver lanserades i början av 2021 och signalerar stark innovationskraft i kombination med stabil utvecklingsbakgrund inom mobil trafiksäkerhet. Arriver består av 800 anställda i Tyskland, Sverige, USA, Rumänien och Kina och är en helägd enhet inom Veoneer. Arriver fokuserar på utveckling och försäljning av mjukvara för sensoruppfattning, körpolicy för collaborative driving och system för autonomous driving.
PCG har tagit fram strategi och design genom att formulera och förtydliga varumärkets värden och position. Med det som grund skapades den visuella identiteten och uttrycket för varumärket. I uppdraget ingick att leverera en komplett varumärkesidentitet med ny logotyp. Även mallar och riktlinjer för typografi, bildmaner, profilerande film och webbsida samt en digital brand manual.
Arriver ™ kommer främst att säljas och marknadsföras tillsamman med det amerikanska mjukvaruföretaget Qualcomms produkt ”Snapdragon Ride”. Något som PCG också har förhållit sig till i utvecklingen av design och profil – de båda profilerna måste fungera tillsammans.
PCG har tagit fram strategi och design genom att formulera och förtydliga varumärkets värden och position. Med det som grund skapades den visuella identiteten och uttrycket för varumärket. I uppdraget ingick att leverera en komplett varumärkesidentitet med ny logotyp. Även mallar och riktlinjer för typografi, bildmaner, profilerande film och webbsida samt en digital brand manual.
Arriver ™ kommer främst att säljas och marknadsföras tillsamman med det amerikanska mjukvaruföretaget Qualcomms produkt ”Snapdragon Ride”. Något som PCG också har förhållit sig till i utvecklingen av design och profil – de båda profilerna måste fungera tillsammans.