Alla människor och verksamheter är unika. Vi kommunikatörer måste kunna förstå våra kunder, men även föreställa oss hur det är att vara mottagare av kommunikationen. Att placera sig själv ”i andras skor” är en förmåga som är avgörande för att lyckas.
Våra strategier och kommunikationskoncept bygger på kunskap och erfarenheter av människor – hur de fungerar och reagerar, nu och i framtiden. För att förutspå framtiden, behöver du kunna se och förstå det som varit. Det krävs både kunskap om samtiden och erfarenhet av historien.
Ska kommunikationen sedan stå ut och göra verklig skillnad, behövs ett tydligt inslag av strategi, kreativitet och design – kommunikationens hörnstenar. Utgångspunkten är att identifiera en tydlig insikt. Ett fundament byggt på välgjorda undersökningar och betraktelser.
Historia
PCG har en snart 100-årig historia av utveckling inom kommunikation och reklam, med rötter från början av 1920-talet i ett accidenstryckeri i Gamla Stan i Stockholm och i en tidning i Bollnäs.