Skip links

PCG tar Silver i Svenska Designpriset

PCG tar Silver och en andraplats i Svenska Designpriset 2020 med ny logotyp för Moramast.

Finalen avgjordes den 21 januari, nästan ett år efter uppstarten av projektet som tillsammans med uppdragsgivaren Moramast resulterade i PCG’s bidrag till Svenska Designpriset 2020. För att en design ska blir rikligt bra, så krävs det en stark grundidé bakom, som gärna bygger på en känsla och story om uppdragsgivaren:

– Tänk på den nästan meditativa känslan som repeterande lyktstolpar längs landsvägarna i Sverige kan ge. Det var den känslan som var utgångspunkt och inspirationen till denna nya symbol och logotyp, berättar Johan Lionell, Art Director på PCG Stockholm.

Att varumärke och kommunikation, där logotypen blir en viktig symbol, också bidrar till både affären och lönsamheten är något som uppmärksammas alltmer (https://svemarknad.se/varumarkesorientering-viktigast/) . För vår uppdragsgivare är den nya logotypen en del av berättelsen om Moramast och en viktig symbol för nystart:

– Det här är inte bara en ny logotyp, det är en tydligare och bättre representation av vårt företag, och en möjliggörare! Säger Björn Åkerblom, VD på Moramast.

På PCG är vi jätteglada och stolta över vårt Silver, och ser fram emot ett nytt spännande år med nya möjligheter!

För kontakt och mer information:
Marie Håkansson, Sr Projektledare, marie.hakansson@pcgsthlm.se
Per Nyström, VD, per.nystrom@pcgsthlm.se

Leave a comment