PCG fick uppdraget att utforma varumärkesstrategi, position och identitet samt ta fram grafisk profil och logotyp för nya Dalby Gästis – ett av Skånes anrika gästgiverier med anor från 1600-talet. Kombinationen anrik historia och det nutida Skåne har varit ledstjärna i vårt arbete med varumärkesstrategin och grundidén bakom hela den grafiska identiteten.
Dalby Gästis som varit stängt under flera år har fått en varsam renovering av alla lokaler. Gästis erbjuder – förutom luncher och middagar – källarpub, hotellrum, konferensverksamhet och frukt- och grönsaksodling. En välkänd krögarfamilj från Lund, Linnérs, välkomnar sina första gäster vid öppningen fredagen den 6 november.
”Det är fantastiskt roligt att få arbeta med så engagerade uppdragsgivare och med ett för bygden välkänt och viktigt varumärke som Dalby Gästis”, säger PCGs art director Cia Björk.
Just nu pågår arbete med att bland annat fotografera, finslipa webbplatsen och marknadsföra öppnandet i sociala medier. Kika gärna in på den nyöppnade hemsidan: www.dalbygastis.se.
Dalby Gästis på sociala medier:
”Loggan speglar vem vi är”
Vår logotyp ska andas Skåne ända ut i hornspetsarna – på kronhjorten, Skånes landskapsdjur. I sin krona bär hjorten pilblad från den typiskt skånska pilevallen. Det kan inte bli för mycket Skåne på Dalby Gästis med råvaror från runt knuten.
Destination står för platsen kring Dalby gamla bykärna dit visionen är att locka människor från när och fjärran och därmed sätta Dalby på restaurang-, konferens- och eventkartan. Vårt signum är den skånska gästfriheten.
Anno 1666 är året då Dalby Gästis fick sitt första gästgivarebrev och är därmed ett av Skånes äldsta gästgiverier. Vi har ett drygt 350 år gammalt gästis som snart slår upp dörrarna på nytt här i Dalby. Det är något vi är mycket stolta över!”
För mer information kontakta Cia eller Daniel på PCG Malmö, pcgmalmo.se