Skip links

Konsten att skapa hållbart värde

För många B2B-företag är Årsredovisning och Hållbarhetsrapporten kanske den viktigaste varumärkeskommunikationen som görs under året. Då är det värt att lägga lite extra omsorg på rapporten som påverkar omvärldens uppfattning om företaget. Särskilt om mest fokus – och budget – vanligtvis läggs på säljdrivande marknadsföring och kommunikation.

Siffror och uppgifter som lyfts fram skapar förstås en bild av företaget eller organisationen hos läsaren. Om faktainnehållet samtidigt förstärks med en genomtänkt design och formgivning, ger rapporten ett betydligt större intryck på mottagaren. Det är ett smart sätt att nyttja den årliga publikationen för att också få till den viktiga, känslomässiga, uppfattningen om företaget. Det bidrar till att bygga en långsiktigt positiv bild av varumärket – som framgångsrika kunder vill arbeta med, potentiella medarbetare vill arbeta för och som drar till sig investerare. För visst är investeringar emotionellt styrda, också.

Vill du veta mer om hur er Årsredovisning och Hållbarhetsrapport kan bli långsiktigt lönsam? Kontakta oss! Så berättar vi mer. Se exempel på de senaste rapporterna vi utformat för våra kunder Autoliv och Veoneer.

Leave a comment